Iets regelen? Mijn BghU of 088 - 0640200

Klachten

 

Klacht indienen
BghU doet haar best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat er soms iets mis gaat en u niet tevreden bent. Heeft u een vervelende ervaring met BghU dan kan dat een reden zijn om een klacht in te dienen.

Wat is een klacht?
Een klacht gaat over de wijze waarop BghU of (één van) haar medewerker(s) zich tegenover u hebben/heeft gedragen. U bent bijvoorbeeld ontevreden over de wijze waarop u te woord bent gestaan, u heeft informatie niet ontvangen, een afspraak is niet nagekomen etc. U kunt dat aan ons melden in de vorm van een klacht.

Bespreek uw klacht direct met een medewerker
U kunt uw klacht direct bespreken met een medewerker van BghU. Dat kan een medewerker zijn die u te woord gestaan heeft maar ook een andere medewerker. De kans is groot dat u er samen uitkomt. Komt u niet tot een oplossing dan kunt u een klacht indienen.

Klacht indienen
U kunt uw klacht op verschillende manieren aan BghU doorgeven.

  • Mondeling door te bellen met het algemene nummer van BghU 088-0640200
  • Digitaal via het contactformulier. U kiest dan bij Onderwerp voor klachten
  • Digitaal via Mijn BghU
  • Per post door een brief te sturen naar BghU, tav de klachtencoördinator, Postbus 5150, 3502 JD Utrecht.

Vermeld in alle gevallen duidelijk wat uw klacht is en uw telefoonnummer zodat de klachtencoördinator contact met u op kan nemen bij vragen.

Uitzonderingen
Soms lijkt iets een klacht maar is dat niet zo of is er een andere reden om uw klacht niet in behandeling te nemen. Daarvan is bijvoorbeeld sprake in de volgende gevallen:

  • De klacht gaat over iets dat meer dan een jaar geleden gebeurd is.
  • De klacht is een herhaling van een eerdere klacht.
  • De klacht gaat over een besluit van BghU waar bezwaar of beroep tegen had kunnen worden ingediend.

Wanneer ontvangt u antwoord op uw klacht?
BghU houdt zich bij de afhandeling van klachten aan hetgeen daarover wordt gezegd in de Algemene wet bestuursrecht en haar eigen klachtenregeling, die u hier kunt vinden: Wet- en regelgeving, afhandeltermijnen.

De wettelijke termijn voor het afhandelen van een klacht is binnen 6 weken na ontvangst van de klacht. Deze termijn kan worden verlengd met 4 weken. Verder verlengen kan ook maar dat zal dan altijd in overleg met u zijn.

Ombudsman
BghU is aangesloten bij de Nationale Ombudsman. Wanneer u niet tevreden bent over de afhandeling van een klacht door BghU dan kunt u zich tot de Nationale Ombudsman wenden. Zie voor meer informatie de site van de Nationale Ombudsman: https://www.nationaleombudsman.nl/ 

Tenslotte
Klachten zijn voor BghU een belangrijk signaal. Het geeft ons de mogelijkheid om onze dienstverlening te verbeteren wanneer blijkt dat er iets niet goed gaat.

 

Niet gevonden wat u zocht?

Wellicht geeft onderstaande zoekbalk antwoord op uw vraag. Mocht deze ook geen uitkomst bieden, neem dan contact met ons op.