Kies uw gemeente

Menu

Zoeken op de website

Zoeken

Automatisch incasso

Maandelijks incasseert de BghU een termijn met IBAN NL95 INGB 0674 5939 28, ten name van BghU Belastingen. Dit is het nieuwe rekeningnummer van BghU. Bij de afschrijving vermelden we het aanslagnummer waar de incasso betrekking op heeft.

Omdat wij veel verschillende soorten aanslagen versturen, is gekozen voor één algemene omschrijving (aanslag BghU) en niet per type aanslag een andere omschrijving. Het verschilt per bank welke informatie wordt overgenomen in de omschrijving. De ene bank neemt alleen naam, omschrijving en betaalkenmerk over, de andere bank vermeldt alle aangeleverde info (dus ook IBAN, kenmerk, mandaat, etc). Wij hebben hier dus zelf als BghU geen invloed op, dit is een keuze van de bank

Het aantal betaaltermijnen is afhankelijk van het moment dat u een automatische incasso afgeeft en van de dagtekening van uw aanslag. Tien termijnen is het maximale aantal termijnen wat we kunnen aanbieden. Heeft u in februari een aanslag van ons ontvangen en geeft u in februari een automatische incasso af, dan zal uw aanslag in tien (gelijke) termijnen worden afgeschreven. Geeft u in juni een incasso af voor de in februari gekregen aanslag, dan zal het bedrag in de nog resterende maanden van het jaar worden afgeschreven. De afschrijvingen vinden plaats op vaste data, hier kan niet van worden afgeweken.

U kunt het rekeningnummer ten behoeve van de automatsiche incasso wijzigen op ons Mijn BghU achter de tegel betaalwijze. Ook kunt u in Mijn BghU uw automatische incasso intrekken.

Let op: wanneer u uw incasso intrekt, vervalt de mogelijkheid van gespreide betaling en moet u binnen drie maanden na dagtekening het volledige bedrag hebben betaald.

Wanneer u één keer de incasso laat storneren, zal de eerstvolgende incasso een hoger bedrag zijn. Dit om de niet geïncasseerde termijn op te vangen. Wanneer u uw incasso twee keer laat storneren, dan vervalt de automatische incasso. Deze kan niet opnieuw worden opgestart. U kunt wel een betalingsregeling aanvragen. Dit kunt u direct regelen in Mijn BghU in het tabblad ‘betaalwijze’. Kies hier voor betalingsregeling. Ook kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 088-0640200.

Let op! Het kan zijn dat wij bij een betalingsregeling (op maat) invorderingsrente in rekening brengen. Er wordt maandelijks 4% invorderingsrente berekend vanaf de laatste vervaldatum van uw aanslag. De vervaldatum vindt u op de achterkant van uw aanslag.

BghU kan uw belasting alleen automatisch incasseren als u uw bank toestemming heeft gegeven voor een automatische incasso. Dit doet u door bij uw bank een machtiging te geven. Uw bank houdt deze machtiging actief als wij regelmatig geld van uw rekening kunnen afschrijven.

Als u langer dan drie jaar geen belastingaanslag van BghU heeft ontvangen, dan trekt uw bank de machtiging voor automatische incasso in.

Wilt u dat uw belasting weer automatisch wordt geïncasseerd, dan moet u opnieuw een machtiging geven aan uw bank. Dit doet u gemakkelijk via Mijn BghU.