Elk jaar betaalt u gemeentelijke belastingen en waterschapsbelastingen. Een groot deel van de huishoudens ontvangt in de maand februari de belastingaanslag voor 2025, waarop de nieuwe WOZ-waarde van hun woning staat. De huishoudens in de gemeenten Bunnik, Houten, Lopik, Nieuwegein, Utrechtse Heuvelrug, Stichtse Vecht en Zeist ontvangen hun belastingaanslag op of rond 11 februari, de huishoudens in De Bilt en Utrecht ontvangen hun aanslag op of rond 18 februari.
De WOZ-waarde wordt elk jaar opnieuw vastgesteld. U heeft wellicht al het aanslagbiljet van de BghU ontvangen waarop de WOZ-waarde van uw huis staat aangegeven. Als u vindt dat deze WOZ-waarde lager of hoger moet zijn, kunt u samen met onze taxateurs naar uw waarde te kijken. Dat kan bij u in de buurt. U moet hiervoor een afspraak maken. Dit kan via de QR-code op uw aanslagbiljet.
Lees hier wanneer onze taxateurs op welke locatie aanwezig zijn.
Afspraak maken voor bezoek op locatie
Op deze momenten kunt u op afspraak terecht met vragen over uw WOZ-waarde. U kunt hiervoor gebruikmaken van de QR-code op uw aanslagbiljet.
Wat neemt u mee?
Indien u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken wordt u vriendelijk verzocht bij uw bezoek het aanslagbiljet en uw identiteitskaart of paspoort mee te nemen.
Bezwaar maken
Het is niet moeilijk om zelf bezwaar te maken tegen een te hoge of te lage WOZ-waarde. Dat kan gemakkelijk via Mijn BghU, uw persoonlijke pagina op de website van BghU. Hier kunt u aangeven waarom u de waarde niet goed vindt en documenten (zoals foto’s of een taxatieverslag) bijvoegen. Doe dit binnen 6 weken na ontvangst van de WOZ-beschikking.
Contact met BghU
BghU is voor vragen telefonisch te bereiken op telefoonnummer: 088-0640200 of kijk op bghu.nl.
Uw gegevens inzien of wijzigen?
Informatie over wijzigingen in uw situatie, zoals een verhuizing of het verkopen van de woning vindt u ook op Mijn BghU (www.bghu.nl). U kunt hier inloggen met DigiD. U kunt hier uw taxatieverslag bekijken.