Agenda Bestuursvergadering
Datum: 17 december 2020
Tijd: 9:30 – 11.00 uur
Locatie: De wijze van besluitvorming is vanwege de coronamaatregelen omgezet naar een digitale beraadslaging en telefonische beeldvergadering voor stemming.
Vanwege Coronamaatregelen liggen de stukken voor deze vergadering niet ter inzage in het Stadskantoor. Uiteraard zijn de stukken wel op te vragen. U kunt een verzoek indienen via ons contactformulier.
1. Opening en mededelingen
a. Digitale beraadslaging vergaderstukken
2. Verslag bestuursvergadering 8 oktober 2020
Bijlage: Verslag bestuursvergadering 8 oktober 2020
3. Besluiten op aanpassing GR en zienswijzen lidmaatschap WSGO
Bijlage: Informatiememo 1e wijziging GR en zienswijzen lidmaatschap WSGO
4. Kadernota 2022-2025
Bijlage: Kadernota 2022-2025
Bijlage: Adviesmemo Kadernota 2022-2025
5. Voortgangsrapportage aanbesteding software
Bijlage: Rapportage aanbesteding software
6. Financiële positie gemeenten en efficiency
Bijlage: Informatiememo financiele positie gemeenten en efficiente taakuitvoering
7. Wat verder ter tafel komt
a. Voortgang aanbevelingen accountant
Bijlage: Informatiememo voortgang aanbevelingen accountant
b. Bijzonderheden mandaatgebruik (terugblik 2019)
8. Sluiting
Agenda Bestuursvergadering
Datum: 8 oktober 2020
Tijd: 9:30 – 11.00 uur
Locatie: De wijze van besluitvorming is vanwege de coronamaatregelen omgezet naar een digitale beraadslaging en telefonische beeldvergadering voor stemming.
Vanwege Coronamaatregelen liggen de stukken voor deze vergadering niet ter inzage in het Stadskantoor. Uiteraard zijn de stukken wel op te vragen. U kunt een verzoek indienen via ons contactformulier.
Agenda Bestuursvergadering
Datum: 25 juni 2020
Tijd: 9.30 – 11.00 uur
Locatie: De wijze van besluitvorming is vanwege Coronamaatregelen omgezet naar een digitale beraadslaging en telefonische vergadering voor stemming.
Vanwege Coronamaatregelen liggen de stukken voor deze vergadering niet ter inzage in het Stadskantoor. Uiteraard zijn de stukken wel op te vragen. U kunt een verzoek indienen via ons contactformulier.
1. Opening
a. Welkom bestuurder gemeente Bunnik
b. Digitale beraadslaging
c. Voortgang gevolgen coronamaatregelen voor belastingtaakuitvoering BghU
2. Mededelingen
3. Binnengekomen post
a. Vertegenwoordiging Bunnik
b. Ontvangen zienswijzen begrotingsstukken, zie agendapunt 6
Notitie zienswijzen bw 2020 en ontwerpbegroting 2021 incl. kaderstelling en mjp 2022-2024
c. Ontvangen zienswijzen aanpassing GR op Wnra
Notitie zienswijzen aanpassing gr op wnra
4. Verslag bestuursvergadering 26 maart 2020
Verslag overleg bestuur 26 maart 2020
5. Bestuursrapportage I-2020
Adviesmemo bestuursrapportage 1-2020
Bestuursrapportage-1-2020
Bijlage bestuursrapportage 1 risicomatrix coronamaatregelen
Ter vaststelling
6. Begroting 2021 incl. meerjarenperspectief 2022-2024
Adviesmemo begroting2021
Begroting 2021 en meerjarenbegroting 2022-2024 incl. technische wijziging corrigendum
Bijlage was-wordt ten opzichte van ontwerpbegroting 2021-2024
Ter vaststelling
7. Tijdelijke verlaging invorderingsrente naar 0,01%
Adviesmemo tijdelijke verlaging invorderingsrente
Besluit tijdelijke verlaging invorderingsrente
Ter vaststelling
8. Voorstel vice-voorzitter
Adviesmemo aanwijzing plaatsvervangend voorzitter
Besluit aanwijzing plaatsvervangend voorzitter
9. Voorstel tot benoeming accountant voor het boekjaar 2020
Adviesmemo verlenging accountant
10. Wat verder ter tafel komt
• Vergaderwensen
• Mondelinge toelichting Informatiememo mbt Samengestelde Objectenregistratie
11. Sluiting
Agenda Bestuursvergadering
Datum: 26 maart 2020
Tijd: 9.30 – 11.00 uur
Locatie: De wijze van besluitvorming is vanwege Coronamaatregelen omgezet naar een digitale beraadslaging en telefonische vergadering voor stemming.
Vanwege Coronamaatregelen liggen de stukken voor deze vergadering niet ter inzage in het Stadskantoor. Uiteraard zijn de stukken wel op te vragen. U kunt een verzoek indienen via ons contactformulier.
1. Opening
a. Welkom Stichtse Vecht
2. Mededelingen
a. Informatienota mbt NCNP
3. Binnengekomen post
4. Verslag bestuursvergadering 31 oktober 2019
a. Verslag bestuursvergadering 31 oktober 2019
Ter vaststelling
5. Governance
Ter bespreking
6. Jaarstukken (jaarverslag en jaarrekening) 2019, accountantsverslag
a. Jaarstukken BghU 2019, incl. controleverklaring
b. Accountantsverslag 2019
c. Adviesmemo jaarverslag 2019
Ter vaststelling
7. Begrotingswijziging 2020
a. Begrotingswijziging 2020
b. Adviesmemo begrotingswijziging 2020
Ter vaststelling
8. Ontwerpbegroting 2021 (incl meerjarenbegroting 2022 – 2024)
a. Ontwerpbegroting 2021 en meerjarenbegroting 2022-2024
b. Adviesmemo ontwerpbegroting 2021
Ter vaststelling
9. Leidraad Invordering 2020
a. Leidraad invordering 2020 BghU
b. Adviesmemo Leidraad invordering 2020
Ter vaststelling
10. Regeling automatische incasso 2020
a. Regeling automatische incasso
b. Adviesmemo reglement flexibele aic 2020
Ter vaststelling
11. Bestuursvoorstel volmacht, machtiging
a. Machtiging
b. Adviesmemo 2020 volmacht
Ter vaststelling
12. Wijziging keuze CAO
a. Brief bestuur mbt nieuwe CAO SGO
b. Adviesmemo CAO SGO
Ter vaststelling
13. Voorstel wijziging GR op Wnra, lidmaatschap werkgeversvereniging
a. 1e wijziging GR BghU 2020
b. Adviesmemo wijziging GR en lidmaatschap WSGO
Ter vaststelling
14. Voorstel benoeming Businesscontroller
Ter vaststelling
15. Klachtenbehandeling
a. Jaarverslag klachten 2019
b. Notitie aanwijzing klachtencoordinator BghU
c. Voorstel benoeming klachtencoördinator
d. Adviesmemo jaarverslag klachten 2019
Ter vaststelling
16. Uitvoeringsprotocol
a. Uitvoeringsprotocol BghU 2020
b. Wijzigingen overzicht bij uitvoeringsprotocol 2020
c. Memo evaluatie uitvoeringsprotocol BghU 2020
17. Wat verder ter tafel komt
18. Sluiting
Agenda Bestuurlijk overleg BghU
Datum: donderdag 31 oktober 2019
Tijd: 9.30 uur – 11.30 uur
Locatie: Stadskantoor Utrecht, BghU 16e zuid vergaderruimte Domtoren
1. Opening en Voorstellen nieuwe voorzitter
a. Aanwijzingsbesluit bestuurslid HDSR
Ter kennisname
b. Aanwijzingsbesluit voorzitter
Ter besluitvorming
2. Mededelingen
a. Vacature Controller BghU
3. Binnengekomen stukken
a. Zienswijzen mbt uittredingsprotocol en wijziging GR, notitie op deze
zienswijzen
4. Verslag bestuursvergadering 24 juni 2019
verslag-bestuursvergadering-24-juni-2019
5. Begrotingswijziging 2019, incl. zienswijzen
begrotingswijziging-2019-bghu
6. Begroting 2020 inclusief meerjarenperspectief 2021-2023, incl. zienswijzen
begroting-2020-en-meerjarenbegroting-2021-2023
7. Bestuursrapportage 2019-II
bestuursrapportage-bghu-2019-2
8. Notitie grondslagen indexering
Ter vaststelling
9. Keuze Cao, personeelshandboek BghU en aangepaste procedureregeling
functiebeschrijving en -waardering BghU
Ter vaststelling
10. Organisatieverordening
Organisatieverordening BghU 2020
Besluit mandaat, volmacht en machtiging belastingtaken BghU 2020
Mandaat, volmacht en machtigingsbesluit 2020
11. Voorstel Bestuurskalender 2020
bestuurskalender-2020
12. Wat verder ter tafel komt
a. Stichtse Vecht, mogelijkheid tot het stellen van vragen in relatie tot de
toetreding
13. Sluiting
Agenda Bestuurlijk overleg BghU
Datum: Maandag 24 juni 2019
Tijd: 9.30 uur – 11.00 uur
Locatie: Stadskantoor Utrecht, BghU 16e verdieping Zuid, vergaderruimte Domtoren
Agenda Bestuurlijk overleg BghU
Datum: Woensdag 3 april 2019
Tijd: 9.30 uur – 11.00 uur
Locatie: Stadskantoor Utrecht, BghU 16e verdieping Zuid, vergaderruimte Domtoren
Sluiting
Agenda Bestuurlijk overleg BghU
Datum: Donderdag 21 februari 2019
Tijd: 09.30 -11.00 uur
Locatie: Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden, Poldermolen 2 te Houten (Peilschaalhuis)
1. Opening, vaststellen agenda en mededelingen
2. Concept verslag van de vergadering van het bestuur d.d. 16 november 2018 (vaststellen)
Bijlage:
3. GR BghU 2020 (vaststellen)
Bijlage: Voorstel bestuur aanpassing GR
Bijlage: Vergelijkingsdocumenten GR2016 en GR2020
4. Uittredingsregeling GR
Bijlage: Voorstel vaststelling van de uittredingsregeling GR BghU
5. De Leidraad Invordering
Bijlage: Nieuw voorstel aanpassing Leidraad Invordering 2019
6. Brief Waarderingskamer (bespreken)
7. Klachtenoverzicht 2018 (bespreken)
8. Uitvoeringsprotocol BghU 2019 (ter kennisname)
Bijlage: Wijziging overzicht bij Uitvoeringsprotocol 2018
9. Financieel beeld 2018/controle jaarrekening (bespreken met controller)
Geen stuken op dit moment - stand van zaken per 21 februari.
10. Wat verder ter tafel komt en sluiting
Agenda Bestuurlijk overleg BghU
Datum: Vrijdag 16 november 2018
Tijd: 12.30 -14.00 uur
Locatie: Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden, Poldermolen 2 te Houten
1. Opening, vaststellen agenda en mededelingen
2. Benoeming vice-voorzitter (zie ook verslag vorige bijeenkomst)
3. Vacature directeur BghU
Bijlage: Bestuursvoorstel (wordt 9-11 nagezonden) e.a.
4. Functieboek, waarderingen en conversietabel ed (vaststellen)
Bijlage: Vaststelling indelingslijst functieboek en conversietabel HR21
Bijlage: Indelingslijst HR21
Bijlage: Functieboek HR21
Bijlage: Functiematrix HR21
Bijlage: Conversietabel HR21
5. Vitaliteitsregeling BghU 2019 (vaststellen)
Bijlage: Bestuursvoorstel Vitaliteitsregeling 2019.pdf
Bijlage: Vitaliteitsregeling 2019
6. Bestuursrapportage 2018-II (bespreken)
Bijlage: Bestuursrapportage BghU 2018-II
7. Regionale ontwikkelingen (1e oriënterende bespreking)
- Verzoek toetreding Stichtse Vecht
- Aanpassingen Gemeenschappelijke Regeling
- Concept uittredingsregeling
Bijlage: Verzoek Stichtse Vecht tot toetreding
Bijlage: Concept Gemeenschappelijke Regeling ivm toetreden gemeente Stichtse Vecht
Bijlage: Concept Uittredingsregeling BghU 2018
8. Planning en Control-cyclus 2019
Bijlage: Planning en Control Cyclus 2019
9. Ter informatie en wat verder ter tafel komt
- Staat van de WOZ 2018, brief van de Waarderingskamer (bijgevoegd)
- Vervolgstappen NCNP nav vorig overleg (brieven bijgevoegd)
- Notitie Zonnepanelen en de WOZ (bijgevoegd)
Bijlage: Brief Staat van de WOZ 2018
Bijlage: Brief aan VNG en Minister van Justitie over NCNP
Bijlage: Notitie Zonnepanelen in het licht van de WOZ en de OZB
10. Verslag van de vergadering van het Bestuur d.d. 29 juni 2018 (vaststellen)
Bijlage: Concept-verslag Bestuur BghU 29-06-2018
Sluiting
Agenda Bestuurlijk overleg BghU
Datum: Vrijdag 29 juni 2018
Tijd: 14.00-15.30 uur
Locatie: Stadskantoor Utrecht, 16e verdieping Zuid BghU
1. Opening, vaststellen agenda en mededelingen Bericht van verhindering:
2. (Nadere) Kennismaking nieuwe bestuursleden, benoeming vice-voorzitter
Bijlage: Procedure aanwijzing plaatsvervangend voorzitter BghU
3. Verslag van de vergadering van het Bestuur d.d. 10 april 2018 (vaststellen)
Bijlage: Concept-verslag Bestuur BghU 10-04-2018
4. Begroting 2019 BghU, incl. meerjarenperspectief (vaststellen)
Bijlage: Begroting 2019 BghU zienswijze HDSR
Bijlage: Concept meerjarenbegroting 2019-2022
5. Bestuursrapportage 2018-I (bespreken)
Bijlage: Bestuursrapportage 2018-I
6. Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering BghU en mandaat directeur mbt HR21 (vaststellen)
Bijlage: Bestuursvoorstel vaststelling Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering BghU en mandaat directeur mbt HR21
Bijlage: Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering BghU
7. Mandaat ontheffing RDWI leges landbouwvoertuigen tbv Utrechtse Heuvelrug (vaststellen)
Bijlage: Mandaat ontheffing RDWI ten behoeve van UHR
8. Regionale ontwikkelingen (bespreken)
Bijlage: Toetredingsplan Stichtse Vecht (vertrouwelijk)
9. Ter kennisneming:
a. Informatie BeveiligingsPlan 2018
b. Jaarverslag archivaris 2017, BghU
10. Wat verder ter tafel komt
Sluiting
Agenda Bestuurlijk overleg BghU
Datum: Dinsdag 10 april 2018
Tijd: 15.00-16.30 uur
Locatie: Stadskantoor Utrecht, 16e verdieping Zuid BghU
1. Opening, vaststellen agenda en mededelingen
Bericht van verhindering:
2. Vaststellen verslag van de vergadering van het Bestuur d.d. 8 februari 2018
Bijlage: conceptverslag bestuur bghu 8 februari 2018.pdf
3. Vaststellen Jaarrekening 2017 BghU met verslag
Bijlage: Concept Jaarrekening 2017.pdf
4. Vaststellen concept-begroting 2019 BghU incl. meerjarenperspectief
Bijlage: Concept-begroting 2019.pdf
5. Ter kennisname, geactualiseerd uitvoeringsprotocol 2018
Bijlage: Uitvoeringsprotocol 2018.pdf
6. Actualiteiten naar aanleiding van de aanslagen en beschikkingen 2018 (mondeling)
7. Overige, o.a. regionale ontwikkelingen (mondeling)
Sluiting
Agenda Bestuurlijk overleg BghU
Datum: Donderdag 08 februari 2018
Tijd: 09.30-11.00 uur
Locatie: Stadskantoor Utrecht, 16e verdieping Zuid BghU
1. Opening, vaststellen agenda en mededelingen
Bericht van verhindering: Erika Spil, wordt vervangen door Jorrit Eijbersen (Bunnik)
2. Vaststellen verslag van de vergadering van het Bestuur d.d. 23 oktober 2017
Bijlage: Concept-verslag Bestuur BghU 23-10-2017
3. Ter informatie, Brief provincie Utrecht over begrotingstoezicht 2018
Bijlage: Brief 2 november, nr. 81C13F3E beoordeling begroting 2018
4. Ter informatie, Brief van de Waarderingskamer waarin toestemming gegeven wordt voor het uitsturen van de WOZ-beschikkingen voor alle gemeentelijke deelnemers
Bijlage: Brief van de Waarderingskamer dd 8 januari 2018
5. Ter bespreking, ENSIA Audit – gebruik SUWI-net
6. a. Ter informatie, Mandaatregister BghU
6. b. Ter vaststelling, Mandaatbesluit afvalstoffenheffing Zeist
Bijlagen: Mandaatregister met begeleidend schrijven en
Mandaatbesluit afvalstoffenheffing Zeist met begeleidend schrijven.
7. Ter bespreking, Clustering ICT-infrastructuur drie belastingkantoren
Bijlage: Notitie om te komen tot 1 gezamenlijk hardwareplatform
8. Ter informatie, Jaarverslag 2017, klachten coördinator BghU
Bijlage: rapportage klachten coördinator 2017 incl. begeleidend schrijven
9. Vaststellen, Leidraad Invordering 2018
Bijlage: Leidraad invordering 2018 incl. begeleidend schrijven
10. Vaststellen geactualiseerd reglement automatische incasso
Bijlage: Reglement automatische incasso BghU 2018, incl. begeleidend schrijven
11. Overige, o.a. regionale ontwikkelingen (mondeling)
Sluiting
Datum: Maandag 23 oktober 2017 Tijd: 15.00-16.30 uur Locatie: Stadskantoor Utrecht, 16e verdieping
Agenda
1. Opening, vaststellen agenda en mededelingen
2. Vaststellen verslag van de vergadering van het bestuur d.d. 26 juni 2017
Bijlage: Conceptverslag-bestuur-BghU-26-juni-2017.pdf
3. Bespreken Bestuursrapportage 2017-II
Bijlage: Bestuursrapportage 2017-II.pdf
4. Vaststellen geactualiseerde financiële verordeningen en beleidsdocumenten
4.1 bijlage: verordening beleids- en verantwoordingsfunctie BghU 2018.pdf
4.2 bijlage: Regeling Financieel beheer BghU 2018.pdf
4.3 bijlage: Budgethoudersregeling BghU 2018.pdf
4.4 bijlage: Controleverordening BghU 2018.pdf
4.5 bijlage: Protocol op de accountantscontrole BghU 2018.pdf
4.6 bijlage: Verordening onderzoeken doelmatigheid en doeltreffendheid BghU 2018.pdf
4.7 bijlage: Nota risicomanagement en weerstandsvermogen BghU 2018.pdf
4.8 bijlage: Nota reserves en voorzieningen BghU 2018.pdf
4.9 bijlage: Nota investeringsbeleid BghU 2018.pdf
4.10 bijlage: Nota inkoop- en aanbestedingsbeleid BghU 2018.pdf
5. Vaststellen normenkader 2017 t.b.v. de accountantscontrole
Bijlage: Normenkader 2017
Bijlage: Begeleidend schrijven
6. Vaststellen Planning en Control-cyclus 2018
Bijlage: Planning en Control-cyclus 2018.pdf
7. Bespreken herijking kostenverdeelsleutel 2019 e.v.
Bijlage: Herijking kostenverdeelsleutel 2019.pdf
8. Bespreken verlenging vitaliteitsregeling (vh generatiepact) tot 1-1-2019
Bijlage: Voorstel om huidige beleid te verlengen tot 1-1-2019.pdf
9. Bespreken eventuele uitbreiding deelnemers BghU (mondeling)
10. Ingekomen stukken, voor kennisgeving aannemen
Bijlage: Brief van de gemeente Zeist, beëindiging reinigingsrechten per 2018.pdf
11. Overige (mondeling)
Info volgt
Bestuursoverleg 23 januari 2017
Datum: Maandag 23 januari 2017
Tijd: 15.00-16.30 uur
Locatie: Stadskantoor Utrecht, 16e verdieping
Agenda
1. Opening, vaststellen agenda en mededelingen
Bericht van verhindering:
2. Ingekomen stukken (ter info)
Bijlage: Lijst van ingekomen stukken (geen nieuwe stukken in 2017)
3. Vaststellen verslag van de vergadering van het Bestuur d.d. 28 oktober 2016
Bijlage: Conceptverslag bestuursvergadering 28-10-2016
4. Vaststellen beleidslijn de BghU en gegevensverstrekking
Bijlage: Beleidslijn
Bijlage: Beleidslijn met begeleidend schrijven
5. Voorstel verlengen generatiepact BghU
Bijlage: Voorstel generatiepact
Bijlage: Verlengen generatiepact
6. Voorstel Belastingenapplicatie
Bijlage: notitie belastingenapplicatie (stuk is vertrouwelijk)
7. Jaarverslag 2016 Klachten coördinator BghU
Bijlage: Jaarverslag
8. Voortgang bedrijfsvoering, organisatie-ontwikkelingen ed (bijpraten)
9. Overige (mondeling)
10. Sluiting