Iets regelen? Mijn BghU of 088 - 0640200

Nieuws

phishing, valse sms-berichten en mails (update)

Update bericht van 24 maart 2020.

De afgelopen dagen hebben wij van meerdere burgers vernomen dat er mails worden verstuurd uit naam van Waternet. In deze mails wordt aangegeven dat er nog een bedrag aan zuiveringsvoltage moet worden betaald. Deze mail-berichten zijn vals en niet verstuurd Waternet of door BghU. Het betreft phishing. 

In deze mail wordt er gevraagd om een bedrag over te maken naar een niet-Nederlands rekeningnummer. Zowel Waternet als BghU hebben een Nederlands rekeningnummer. Ook zijn deze mails van een Belgisch mailadres verstuurd. Verder is 'regionaal manager' foutief gespeld. Reageer dus niet op deze mail.

Wanneer u twijfelt aan de juistheid van een ontvangen mail, kunt u altijd contact met ons opnemen. Ook kunt u in Mijn BghU controleren of er daadwerkelijk een bedrag open staat. Dit raden wij u sowieso aan, voordat u in mails gevraagde bedragen gaat betalen.

Dit vragen wij ook altijd in de door ons verstuurde mails. Zie hieronder voor meer uitleg.

--

bericht van 24 maart 2020

De afgelopen dagen hebben wij van meerdere burgers vernomen dat er uit naam van BghU mails worden verstuurd door Cannock Chase Incasso B.V., waarin wordt aangegeven dat er nog een bedrag aan BghU moet worden betaald. Deze mail-berichten zijn vals en niet verstuurd onze partner Cannock Chase Public of door BghU. Het betreft phishing. 

In deze mail wordt er gevraagd om een bedrag over te maken naar een niet-Nederlands rekeningnummer. Zowel Cannock Chase Public als BghU hebben een Nederlands rekeningnummer. 

Wanneer u twijfelt aan de juistheid van een ontvangen mail, kunt u altijd contact met ons opnemen. Ook kunt u in Mijn BghU controleren of er daadwerkelijk een bedrag open staat. Dit raden wij u sowieso aan, voordat u in mails gevraagde bedragen gaat betalen.

Dit vragen wij ook altijd in de door ons verstuurde mails. Zie hieronder voor meer uitleg.

--

bericht van 18 maart 2020

De afgelopen dagen hebben wij van meerdere burgers vernomen dat er uit naam van BghU sms-berichten worden verstuurd, waarin wordt aangegeven dat er nog een bedrag aan BghU moet worden betaald. Deze sms-berichten zijn vals en niet verstuurd door BghU. 

BghU verstuurt nooit sms-berichten wanneer er nog een bedrag aan belastingen openstaat. Eerst ontvangt u van BghU een (kostenloze) herinnering. Deze versturen wij met de post. Indien u daar niet op reageert, sturen wij per post een aanmaning en daarna een dwangbevel.

Wanneer wij een mailadres van u hebben, sturen wij kostenloze herinneringsmails. In deze mails verzoeken wij u om het openstaande bedrag in het digitale loket van BghU (Mijn BghU) te controleren en zo mogelijk aldaar met iDeal te betalen. Ook staat in deze mails het rekeningnummer van BghU. Dit is een Nederlands rekeningnummer. U kunt dit controleren of het rekeningnummer overeenkomt met het rekeningnummer dat op de door ons verstuurde aanslag staat. 

Voorbeeld herinneringsmail:

voorbeeld-herinneringsmail.jpg

Terug naar overzicht