Kenmerk: 501
Heeft u een aanmaning ontvangen voor een aanslag die u nog niet (helemaal) heeft betaald en u heeft daar vragen over, lees dan eerst het volgende. Wij sturen onze klanten een aanmaning, wanneer een aanslag na het verstrijken van de vervaldatum nog niet (volledig) is betaald. Op de achterkant van de aanmaning staat de aanslag waarop de aanmaning betrekking heeft.
Alle klanten die een aanmaning krijgen, hebben in een eerder stadium een herinnering van de BghU ontvangen. Heeft u geen aanslag ontvangen, maar nu wel een aanmaning, dan kan het zijn dat u uw aanslagen via MijnOverheid ontvangt. Wanneer u bij MijnOverheid aangesloten bent, ontvangt u een mail van MijnOverheid wanneer er iets voor u klaar staat in uw persoonlijke berichtenbox, oftewel uw digitale postvak van MijnOverheid.
Uiteraard heeft u bij het ontvangen van een aanmaning nog twee weken de tijd om uw aanslag te betalen, maar zorg er wel voor dat het nog te betalen bedrag tijdig bij ons binnen is. Betaalt u niet tijdig, dan gaan wij over tot verdere invordering. Bedenk goed: een dwangbevel kost minimaal 53 euro. Voorkom dwangbevelkosten en betaal op tijd.
Wilt u liever een betalingsregeling? Dan kunt u een automatische incasso afgeven. Ga hiervoor naar ons digitale loket Mijn BghU en logt u in met uw DigiD. U kunt ook telefonisch een automatische incasso afgeven. Bel dan naar telefoonnummer 088-0640200. Houdt u bij het bellen altijd uw ontvangen aanmaning bij de hand. Hierop staan gegevens waar, tijdens het bellen, naar wordt gevraagd.